• اتوماسیون هوشمند BMS

دلایل انتخاب سیستم هوشمند

دلایل انتخاب سیستم هوشمند بجای سیستم سنتی: به غیر از مسائل و مباحث پیشرفته انتخاب سیستم هوشمند دلایل ساده و قابل فهم برای همگان وجود دارد که برتری این سیستم را در برابر سیستم‌های سنتی و قدیمی نشان می‌دهد؛ پنج دلیل مهم آن عبارت است از:

– کاهش کابل کشی: در سیم کشی سیستم سنتی هر خط روشنایی از تابلو برق به کلید، سپس از کلید به روشنایی متصل می‌شود در صورتی که در سیستم هوشمند هر خط روشنایی مستقیم به تابلو برق متصل می‌شود.

– قابلیت انطباق: سیستم‌های سنتی قابل تغییر نیستند و هیچگونه انعطاف‌پذیری ندارند، یک کلید روشنایی در سیستم سنتی از ابتدا تا همیشه فقط یک عمل را انجام می‌دهد و قابل تغییر نیست، در صورتی که در سیستم هوشمند کلیدها می‌توانند با توجه به شرایط و خواسته کاربر عمل متفاوتی نسبت به قبل داشته باشند.

– عدم وجود سناریو در سیستم سنتی: در سیستم‌های سنتی هیچگونه سناریو وجود ندارد بطور مثال در هنگام خروج از خانه نیاز به گشتن در تمام خانه و لمس کردن تک تک کلیدهای سنتی است؛ در صورتی که در سیستم هوشمند با فشردن یک کلید، حتی خارج از خانه (حتی بدون فشردن هیچ کلیدی و بصورت هوشمند) می‌توان سناریو خروج را فعال نمود.

– در سیستم سنتی وجود سیم‌کشی‌های عمودی در درون دیوار (برق ۲۲۰ ولت) بسیار خطرناک می‌باشد (ایران به علت کوبیدن میخ در دیوار و برخورد با سیم برق سالانه حدود ۵ کشته می‌دهد). این در صورتی است که در سیستم سیم‌گشی خانه هوشمند هیچ گونه سیم برقی درون دیوارها نیست و فقط یک کابل شبکه با ولتاژ بی خطر ۲۴ ولت درون کلیدها و اجزا سیستم هوشمند می‌گردد.

– عدم هماهنگی: وجود سیستم‌های گوناگون مختلف در یک سیستم سنتی باعث گیج شدن کاربر و عدم رضایت او می‌شود؛ در صورتی که در سیستم هوشمند می‌توان سیستم‌های الکتریکی و میکانیکی خانه را در یک مجموعه یکپارچه قرار داد.

BMS

سیستم هوشمند